söndag 27 januari 2013

Programledare

Imorgon avslöjas det vem/vilka som kommer vara programledare för den 58:e upplagan av Eurovision Song Contest! Se det live om 22 timmar här!

Kattis och Anders
När tävlingen senast arrangerades på svensk mark var det Kattis Ahlström och Anders Lundin som fick uppdraget. I år har det pratats om Sarah Dawn Finer och det är ju alltid uppskattat (i alla fall av mig) när programledarna kan engelska bra men jag står inte riktigt ut med henne (varför är det bara jag som tycker hon verkar falsk?). Det har även pratats om Måns Zelmerlöw och det kanske skulle kunna funka? En riktig svärmorsdröm. Hade detta varit år 2008 hade jag satt Björn Gustafsson som en klar kandidat till att åtminstone vara med på något sätt men det var ju några år sedan. Jag funderar på att namedroppa en massa namn nu bara för att kaaanske ha sagt åtminstone en av namnen men jag vet inte ens var jag ska börja. Gina och Danny kanske får ett dubbeluppdrag? Kristian Luuk? Charlotte Perrelli?

När Azerbajdzjan höll i förra årets Eurovision lät de en av vinnarna från året innan vara en av programledarna, nämligen Eldar Gasimov ("Ell" från Ell & Nikki förstås). Men jag tror Loreen skulle vara ett tämligen dåligt val till programledare. Eller?

Nog med gissningar och till min förhoppning: Petra Mede! Please Mr. Christer Björkman välj Petra! Med vänlig hälsning från Lisa.


Eurovision Song Contest logotyp 2013
Förra veckan avslöjades vilken logotyp och slogan tävlingen ska ha 2013. Från förra årets "Light your fire"-eld till årets "We are one"-fjäril. Jag älskar sloganen men fjärilen är bland det fulaste jag sett. Buhu. Peppar inför programledaravslöjandet imorgon istället!









Puss!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar