torsdag 31 januari 2013

Det heter inte Schlagerfestivalen.

 Bengtzing 2005 (bildkälla)
Appropå Anna Järvinen kom jag att tänka på hennes motpol; Linda Bengtzing. Henne kommer vi troligen aldrig att få se i ESC även om hon är en frekvent deltagare av Melodifestivalen. Jag youtubade alla hennes bidrag och kom fram till att Alla Flickor var min absoluta favorit. Jag minns att när jag som liten såg bidraget tom tyckte hennes outfit var snygg. Det sista vet jag inte om jag kan stå fast vid.

Hennes senaste bidrag E de fel på mej där hon sjöng om en stadgad kvinnas längtan efter otrohet visste jag bestämt att kläderna var något i hästväg. Möjligen var de gula lårhöga stövlarna spännande och aningen edgy, men den gula klänningen med krucifix och extrem-urringning fick mig att sätta popcornen i halsen.

Men vad vore Melodifestivalen utan såna som Linda Bengtzing? Alldeles tråkig och dötrist, men låt oss bara hoppas att hon inte tar sig till ESC. Tänk hur de hade varit att översätta; "Is there something wrong with me", helt utan frågetecken.

2011 slutade Bengtzing 7:a i Melodifestivalen men fick minst röster av folket. (Bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar