torsdag 11 april 2013

SVT:s INFÖR EUROVISION

Det är lika bra att jag får det sagt; jag gillar inte Niklas Strömstedt. Han är säkert en fin person, men som programledare gillar jag honom inte. Gissa vad jag kände när jag möttes av nyheten att han ska leda Inför Eurovision i SVT, i en mer personligare tappning än tidigare år. Jag är väldigt skeptisk. Dessutom kommer Richard Engfors, Shirley Clamp, Martin Rolinski och Robin Stjernberg vara gäster. Möjligen hade det varit ett spännande koncept om Anna Ternheim, Kristian Antilla, Håkan Hellström eller ja, någon liknande. Musiker från andra genrer. För jag bryr mig faktiskt inte om vad ett gäng b-kändisar i schlagerfacket tycker om ESC låtarna. Javisst, det förra konceptet innehöll också ett liknande gäng, men de skulle inte ingående i ett helt program få utrymme för att beskriva sina musikpreferenser. Jag väntar spänt på att få se om jag kan bli positivt överraskad. Annars får jag ordna min alldeles egna 'Inför Eurovision'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar